Powołanie Piotra do Dzieła Bożego

Lekcja 2 --- Rozpoczęcie Szabatu 15:42 --- 09.01.2016 r.

Tekst przewodni: Iz. 6,8
Potem usłyszałem głos Pana, który rzekł: Kogo poślę? I kto tam pójdzie? Tedy odpowiedziałem: Oto jestem, poślij mnie! 

1. W jakich okolicznościach przemawiał pewnego razu Pan Jezus do ludzi   
     Łk. 5:1-3 

Pewnego razu, gdy On stał nad jeziorem Genezaret, a tłum tłoczył się dokoła niego, by słuchać Słowa Bożego, ujrzał dwie łodzie, stojące u brzegu jeziora; ale rybacy, wyszedłszy z nich, płukali sieci.
A wszedłszy do jednej z tych łodzi, należącej do Szymona, prosił go, aby nieco odjechał od brzegu; i usiadłszy, nauczał rzesze z łodzi. (Łk. 5:1-3 bw)

2. Z jaką zaskakującą prośbą zwrócił się po zakończonym nauczaniu Jezus do Szymona? Jak można skomentować odpowiedź, którą uzyskał? Czy sami podobnie odpowiadamy na prośby kierowane do nas przez Słowo Boże?
     Łk.5,4.5

A gdy przestał mówić, rzekł do Szymona: Wyjedź na głębię i zarzućcie sieci swoje na połów.
A odpowiadając Szymon, rzekł: Mistrzu, całą noc ciężko pracując, nic nie złowiliśmy; ale na Słowo twoje zarzucę sieci.  (Łk.5,4.5 bw)

3. Jak Bóg wynagradza nasze czyny, jeśli kierowane są one szczerą chęcią i wiarą?
    Łk. 5,6.7; por. 1 Jan 5,4

A gdy to uczynili, zagarnęli wielkie mnóstwo ryb, tak iż się sieci rwały.
Skinęli więc na towarzyszy w drugiej łodzi, aby im przyszli z pomocą, i przybyli, i napełnili obie łodzie, tak iż się zanurzały. ( Łk. 5,6.7 bw)

Bo wszystko, co się narodziło z Boga, zwycięża świat, a zwycięstwo, które zwyciężyło świat, to wiara nasza. (1 Jan 5,4 bw)

4. Jak ta sytuacja podziałała na Piotra? Dlaczego tak zareagował? Czy mamy czasami podobne odczucia? 
    Łk.5,8-10 cz.1; por. Iz.6,1-5

Widząc to Szymon Piotr przypadł do kolan Jezusa, mówiąc: Odejdź ode mnie, Panie, bom jest człowiek grzeszny. (Łk.5,8-10 cz.1 bw)

W roku śmierci króla Uzjasza widziałem Pana siedzącego na tronie wysokim i wyniosłym, a kraj jego szaty wypełniał świątynię.
Jego orszak stanowiły serafy, z których każdy miał po sześć skrzydeł, dwoma zakrywał swoją twarz, dwoma zakrywał swoje nogi i na dwóch latał.
I wołał jeden do drugiego: Święty, Święty, Święty jest Pan Zastępów! Pełna jest wszystka ziemia chwały jego.
I zatrzęsły się progi w posadach od tego potężnego głosu, a przybytek napełnił się dymem.
I rzekłem: Biada mi! Zginąłem, bo jestem człowiekiem nieczystych warg i mieszkam pośród ludu nieczystych warg, gdyż moje oczy widziały Króla, Pana Zastępów. (Iz.6,1-5 bw)

5. Jak Jezus odpowiedział na niepokój Piotra i z jaką tajemniczą deklaracją się do niego zwrócił
    Łk. 5,10 cz. 2; Mk. 1,17

Wtedy Jezus rzekł do Szymona: Nie bój się, od tej pory ludzi łowić będziesz. (Łk. 5,10 cz. 2 bw)

I rzekł do nich Jezus: Pójdźcie za mną, a sprawię, że staniecie się rybakami ludzi. (Mk. 1,17 bw)

6. Jaka była reakcja innych przyjaciół Piotra na powołanie ich do pracy misyjnej? Jaka jest nasza odpowiedź na wezwanie Jezusa? 
    Łk.5,11; Mk.1,18; por. Iz.6,8

A wyciągnąwszy łodzie na ląd, opuścili wszystko i poszli za nim. (Łk.5,11 bw)

I zaraz porzucili sieci, i poszli za nim. ( Mk.1,18 bw)

Potem usłyszałem głos Pana, który rzekł: Kogo poślę? I kto tam pójdzie? Tedy odpowiedziałem: Oto jestem, poślij mnie!  (Iz.6,8 bw)

7. Jaka czeka nas nagroda, jeśli „porzucimy sieci” i podążymy śladami Jezusa? 
    Mt.19,27-30

Wtedy odpowiadając Piotr rzekł mu: Oto my opuściliśmy wszystko i poszliśmy za tobą; cóż za to mieć będziemy? A Jezus rzekł im: Zaprawdę powiadam wam, że wy, którzy poszliście za mną, przy odrodzeniu, gdy Syn Człowieczy zasiądzie na tronie chwały swojej, zasiądziecie i wy na dwunastu tronach i będziecie sądzić dwanaście pokoleń izraelskich.
I każdy, kto by opuścił domy albo braci, albo siostry, albo ojca, albo matkę, albo dzieci, albo rolę dla imienia mego, stokroć tyle otrzyma i odziedziczy żywot wieczny.
A wielu pierwszych będzie ostatnimi, a ostatnich pierwszymi. (Mt.19,27-30 bw)