Służąc ludziom – służymy Bogu

Tekst pamięciowy: Kol 2,23.24

Mają one pozór mądrości w obrzędach wymyślonych przez ludzi, w poniżaniu samego siebie i w umartwianiu ciała, ale nie mają żadnej wartości, gdy chodzi o opanowanie zmysłów.” (Kol 2,23.24 BW);

„Przepisy te mają pozór mądrości dzięki wymyślonemu kultowi, uniżaniu siebie i surowości - w odnoszeniu się do ciała, nie dzięki jakimś względom dla zadośćuczynienia ciału.” (Kol 2,23.24 BT);

„Przepisy te mają tylko pozory mądrości na skutek czy to przeceniania własnego pomysłu, czy poniżania samego siebie, czy surowego umartwiania ciała, ale nie posiadają żadnego znaczenia dla opanowania żądzy zmysłów.” (Kol 2,23.24 BP);

„Są one wyrazem tylko pozornej mądrości, mądrości pielęgnującej pomysły czysto ludzkie, poniżającej człowieka, nie oszczędzającej ciała i nie okazującej żadnego zrozumienia dla jego cielesności.” (Kol 2,23.24 BR);

„Mają one pozór mądrości w religijności według własnego upodobania, w poniżaniu siebie i nieoszczędzaniu ciała, jednak nie mają żadnej wartości, służą tylko do nasycenia ciała.” (Kol 2,23.24 BUG).

1. Co powie kiedyś Jezus, gdy zwróci się do tych, którzy staną po Jego prawicy?
Mt 25,34-36

„Wtedy powie król tym po swojej prawicy: Pójdźcie, błogosławieni Ojca mego, odziedziczcie Królestwo, przygotowane dla was od założenia świata. (35) Albowiem łaknąłem, a daliście mi jeść, pragnąłem, a daliście mi pić, byłem przychodniem, a przyjęliście mnie, (36) byłem nagi, a przyodzialiście mnie, byłem chory, a odwiedzaliście mnie, byłem w więzieniu, a przychodziliście do mnie.” (Mt 25,34-36 BW).

2. Jakie wątpliwości wyjaśni wtedy Król-Zbawca?
Mt 25,37-40

„Wówczas zapytają sprawiedliwi: Panie, kiedy widzieliśmy Cię głodnym i nakarmiliśmy Ciebie? Albo spragnionym i daliśmy Ci pić? Kiedy widzieliśmy Cię przybyszem i przyjęliśmy Cię, lub nagim i przyodzialiśmy Cię? Kiedy widzieliśmy Cię chorym lub w więzieniu i przyszliśmy do Ciebie? A Król im odpowie: Zaprawdę, powiadam wam: Wszystko, co uczyniliście jednemu z tych braci moich najmniejszych, Mnieście uczynili.” (Mt 25,37-40 BT).

3. Kto i w jaki sposób wyraził podobną prawdę przed wiekami?
Przyp.Sal. 14,31; 19,17

„Kto słabego uciska, obraża swego Stwórcę, czci Go ten, co ma litość nad ubogim.” (Przyp.Sal. 14,31 BP);

„Kto gnębi nędzarza, lży jego Stwórcę; lecz czci go ten, kto lituje się nad biednym. „ (Przyp.Sal. 14,32 BW);

„Kto się nad biednym lituje, Panu udziela pożyczki i za swoje uczynki otrzyma zapłatę.” Przyp.Sal. 19,17 BR);

„Kto litość okazuje biednemu, pożycza Jahwe, który mu zapłaci za dobry uczynek.” (Przyp.Sal. 19,17 BP);

„Kto się lituje nad biednym – pożycza WIEKUISTEMU; On mu wynagrodzi jego zasługę.” (Przyp.Sal 19,17 NBG).

4. Co powie Król do tych, którzy znajdą się po lewicy i co im uświadomi?
Mt 25,41-43

„Wtedy powie tym po lewej stronie: Precz ode Mnie, przeklęci, w ogień wieczny, zgotowany dla diabła i jego aniołów! Bo byłem głodny, a nie nakarmiliście Mnie. Byłem spragniony, a nie daliście Mi pić. Byłem przychodniem, a nie przyjęliście Mnie. Byłem nagi, a nie przyodzialiście Mnie. Byłem chory i w więzieniu, a nie odwiedziliście Mnie.” (Mt 25,41-43 BP);

„Potem odezwie się także do tych, którzy będą stać po lewicy: Precz ode mnie, przeklęci, w ogień wieczny, który przygotowany jest dla diabła i aniołów jego! Bo byłem głodny, a nie daliście mi jeść; byłem spragniony, a nie daliście mi pić; znalazłem cię na obczyźnie, a nie przyjęliście mnie: byłem nagi, a nie przyodzialiście mnie; byłem chory i byłem więźniem, a nie odwiedziliście mnie.” (Mt 25,41-43 Kow).

5. Do czego zachęca nas ap. Paweł?
Kol 3,23.24

„Cokolwiek czynicie, z duszy czyńcie, jak dla Pana, nie dla ludzi, świadomi, że od Pana otrzymacie zapłatę w dziedzictwie. Panu, Chrystusowi, służycie.” (Kol 3,23.24 BPD);

„Co czynicie, czyńcie chętnie, z całego serca, jako dla Pana, a nie dla ludzi. Wiecie przecież, że jako nagrodę za to otrzymacie od Pana niebieskie dziedzictwo. Służcie Chrystusowi Panu;.” (Kol 3,23.24 Kow).

6. Jakie polecenie i zachętę otrzymaliśmy od Jezusa?
Jan 12,26

„Kto zaś chciałby Mi służyć, niech idzie za Mną, a gdzie Ja jestem, tam będzie i mój sługa. A jeśli ktoś Mi służy, uczci go mój Ojciec.” (Jan 12,26 BW);


„Jeźli mnie kto służy, niechże mię naśladuje, a gdziem ja jest, tam i sługa mój będzie; a jeźli mnie kto służyć będzie, uczci go Ojciec mój.” (Jan 12,26 BG).