Boże Przebaczenie


Lekcja 33 ------- 17.08.2019 r.


1. TEKSTY: Ps 103,8-14; Iz 38,17; Mich 7,19

Miłosierny jest Jahwe i łaskawy, nieskory do gniewu i bardzo łagodny. Nie wiedzie sporu do końca i nie płonie gniewem na wieki. Nie postępuje z nami według naszych grzechów ani według win naszych nam nie odpłaca. Bo jak wysoko niebo wznosi się nad ziemią, tak można jest Jego łaskawość dla tych, co się Go boją. Jak jest odległy wschód od zachodu, tak daleko odsuwa od nas nasze występki. Jak się lituje ojciec nad synami, tak Jahwe się lituje nad tymi, co się Go boją. Wie On, z czego jesteśmy utworzeni, pamięta, że jesteśmy prochem.” (Ps 103,8-14 BT2);

Moja gorycz zmieniła się w szczęście. Ty zachowałeś moje życie, uchroniłeś mnie od zniszczenia w grobie, gdyż rzuciłeś za siebie wszystkie moje grzechy.” (Iz 38,17 Pau);

Znowu zmiłuje się nad nami, zmyje nasze winy, wrzuci do głębin morskich wszystkie nasze grzechy.” (Mich 7,19).

1) Czy gniew Boży na grzesznika jest nieodwracalny?

2) Kiedy Bóg okazuje miłosierdzie?

3) Jak Bóg traktuje wyznany grzech?

4) Co dla Boga znaczy szczera pokuta człowieka?



2. Podaj przykłady biblijne dla swoich przekonań?



3. TEKSTY: Iz 43,25-26; Hebr 10,16-18

Ja, jedynie Ja, mogę przez wzgląd na siebie zmazać twoje przestępstwa i twoich grzechów nie wspomnę. Przypomnij mi, rozprawmy się z sobą! Wylicz, co masz na swoje usprawiedliwienie!” (Iz 43,25-26 BW);

Lecz Ja, właśnie Ja, ze względu na siebie przekreślam twoje przestępstwa i nie chcę pamiętać twych grzechów. Przypomnij mi, rozsądźmy wspólnie, ty mów, wykaż swą sprawiedliwość.” (Iz 43,25-26 Pau);

Takie jest przymierze, które zawrę z nimi po tych dniach, mówi Pan: Włożę moje prawa w ich serca i wypiszę je na ich umysłach; Potem dodaje: A ich grzechów i nieprawości więcej nie wspomnę. Gdzie zaś jest ich odpuszczenie, tam nie potrzeba już ofiary za grzech.” (Hebr 10,16-18 Lub);

To jest moje Przymierze, które zawrę z nimi we właściwym czasie - mówi Pan. Utrwalę moje Prawa w ich sercach i zapiszę je w ich umyśle. Nie będę już pamiętał ich grzechów i przestępstw. Jeśli więc odpuszczono grzechy, nie trzeba już za nie składać ofiar.” (Hebr 10,16-18 WSP).

1) Kto naprawdę ma prawo wymazać nasze grzechy?

2) Czym kieruje się Bóg, gdy odpuszcza winę człowieka?

3) Jaką rolę w życiu człowieka spełnia świadomość Prawa Bożego?



4. Czy odczuwasz Boże przebaczenie, gdy wyznajesz Bogu swój grzech?