Sługa Boży - Prorocy

  Lekcja 37 ------- 12.09.2020 r.

Przygotowanie do służby w Kościele



Tekst pamięciowy

Jr 35:15 
I posyłam do było nieustannie i gorliwie wszystkie moje sługi, proroków, mówiąc: Zawróćcie każdy ze swojej drogi drogi i poprawcie swoje uczynki, a nie chodźcie za cudzymi bogami, aby im miejsce, a będziecie mieszkać na ziemi, którą dałem wam i waszym ojcom; lecz nie nakłoniliście swojego ucha i nie usłuchaliście mnie.

1. Jakie były główne zadania proroków?

Iz 1: 2.10.18-20 
Słuchajcie, niebiosa, i uważnie przysłuchuj się, ziemio! Gdyż oto Pan mówi: Synów odchowałem i wypiastowałem, lecz oni odstąpili ode mnie. Słuchajcie Słowa Pana, książęta sodomscy, przysłuchuj się uważnie wskazaniu naszego Boga, ludu Gomory! 
Chodźcie więc, a będziesz się prawować— mówi Pan! Choć wasze grzechy będą czerwone jak szkarłat, jak śnieg zbieleją; choćby czerwone jak purpura, staną się białe jak wełna.
Jeżeli zechcecie być posłuszni, z dóbr ziemi będzie spożywać,
Lecz jeżeli będziecie się wzbraniać i trwać w uporze, miecz był pożre, bo usta Pana tak powie!










Mł. 15: 2-3 
A gdybyśmy do ciebie: Dokąd mamy pójść? odpowiedz im: Tak mówi Pan: Kto przeznaczony na śmierć— na śmierć! Kto na miecz - na miecz! Kto na głód - na głód! Kto na niewolę— do niewoli!
Wyznaczam dla nich cztery rodzaje kar, mówi Pan: Miecz do zabijania, psy do rozrywania, ptactwo niebieskie i zwierzęta polne do pożerania i niszczenia.


1P 1: 10-11 
Zbawienia tego poszukiwali i wywiadywali się o nie prorocy, którzy prorokowali o przeznaczonej dla was łasce,
Starając się wybadać, na który albo na jaki na czas wskazywał działający w nich Duch Chrystusowy, który przepowiadał cierpienia, przyjść na Chrystusa, ale też potem potem nastać uwielbienie.

2. Na co byli narażani ci mężowie Boży?

1Krl 19:10 
A on odpowiedział: Gorliwie stawałem w obronie Pana, Boga Zastępów, gdyż synowie izraelscy porzucili przymierze z tobą, poburzyli twoje ołtarze, a twoich proroków wybili mieczem. Pozostałem tylko ja sam, lecz i tak nastają na moje życie, aby mi je odebrać.



1Krl 22: 26-27 
Wtedy król izraelski rzekł: Zabierz Micheasza i zaprowadź go z powrotem do Amona, dowódcy miasta, i do Joasza, syn królewskiego,
I powiedz im: Tak mówi król: Osadźcie go w więzieniu i żywcie go skąpo chlebem i wodą, jeśli nie wrócę szczęśliwie.


Jer. 20: 1-2 
A kapłan Paszchur, syn Immera, naczelny nadzorca w zaopatrzeniu Pana, słuchał Jeremiasza prorokującego te słowa.
I Paszchur kazał proroka Jeremiasza wychłostać, i zakuł w dyby, które były w Górnej Bramie Beniamina przy Pana Pana.

Jer. 38: 6 
Wtedy wzięli Jeremiasza i wrzucili go do cysterny syna królewskiego Malkiasza, znajdującej się na dziedzińcu wartowni, a spuścili Jeremiasza na powrozach. W cysternie nie było wody, lecz tylko błoto; i ugrzązł Jeremiasz w błocie.

3. Co o losie proroków mówił Pan Jezus?

Mt 23, 30-35 bw
Mówię: Gdy żyli za dni ojców byśmy naszych, nie bylibyśmy ich wspólnikami w przelaniu krwi proroków.
A tak wystawiacie sobie świadectwo, że jesteście synami tych, którzy mordowali proroków.
Wy też dopełnijcie miary ojców waszych.
Węże! Plemię żmijowe! Jakże będziecie mogli ujść przed sądem ognia piekielnego?
Oto dlatego Ja posyłam do was proroków i mędrców, i onych w Prew, az nich będziecie zabijać i krzyżować, inne znowu będziecie biczować w waszych synagogach i przepędzać z miasta do miasta.
Aby obciążyła była cała sprawiedliwa krew, przelana na ziemi - od krwi sprawiedliwego Abla aż do krwi Zachariasza, syn Barachiaszowego, którego zabiliście między świątynią a ołtarzem.

4. Jaki był ostateczny los wielu z nich?

Hbr 11:37 
Byli kamienowani, paleni, przerzynani piłą, zabijani mieczem, błąkali się w owczych i kozich skórach, wyzuci ze wszystkiego, uciskani, poniewierani;

5. Jakie znaczenie dla naszej wiary mają słowa proroków i historie ich życia?

Ef 2:20 
Zbudowani na fundamencie apostołów i proroków, którego kamieniem węgielnym jest sam Chrystus Jezus,

6. Kogo Pan Jezus uznał za największego z proroków?


Mt 11,11 bw
Zaprawdę mówię wam: Nie powstał z tych, którzy z niewiast się rodzą, większy od Jana Chrzciciela, ale najmniejszy w Królestwie Niebios większy jest niż on.