Sługa Boży - Apostoł Paweł

 Lekcja 38 ------- 19.09.2020 r.

Przygotowanie do służby w Kościele


Tekst pamięciowy

Gal 1: 1 bt4
Paweł, apostoł nie od ludzi ani przez człowieka, lecz przez Jezusa Chrystusa i Boga Ojca, który go wzbudził z martwych,

1. Kim był i w jakich okolicznościach został powołany do służby Paweł?

Dz 9: 1-9 bw
A Saul, dysząc jeszcze groźbą i chęcią mordu uczniów uczniówom Pańskim, przyszedł do arcykapłana
I prosił go o listy do synagogi w Damaszku, aby mógł, jeśli znalazłby się kto jak i kobiety, uwięzić ich i przyprowadzić do Jerozolimy.
Stało się w czasie drogi, że gdy się zbliżał do Damaszku, olśniła go nagle światłość z nieba,
A gdy padł na ziemię, usłyszał głos mówiący do niego; Saulu, Saulu, czemu mnie prześladujesz?
I rzekł: Kto jesteś, Panie? A On: Ja jestem Jezus, którego ty prześladujesz;
Ale powstań i idź do miasta, tam ci powiedzą, co masz czynić.
A mężowie, którzy z nim byli w drodze, stanęli oniemiali, głos słyszeli, ale nikogo nie widzieli.
I podniósł się Saul z, lecz gdy otworzył oczy swoje, nic nie widziałem; wiodąc go tedy za rękę, zaprowadzili go do Damaszku.
I przez trzy dni nie widziałem i nie jadł, i nie pił.

2. Jak Paweł zareagował na wezwanie Pana Jezusa?

Dz 26: 19-20 bw
Dlatego też, królu Agryppo, nie byłem nieposłuszny temu widzeniu niebieskiemu,
Lecz głosiłem najpierw tym, którzy są w Damaszku, potem w Jerozolimie i po całej krainie judzkiej, i poganom, aby się upamiętali i nawrócili do Boga i spełniali uczynki godne upamiętania.

3. Jakie były efekty służby apostoła Pawła?

Dz 14: 1.20 bw
A w Ikonium weszli również do synagogi żydowskiej i przemawiali tak, iż uwierzyło wielkie mnóstwo Żydów i Greków. Kiedy go jednak uczniowie obstąpili, wstał i wszedł do miasta; nazajutrz zaś odszedł z Barnabą do Derbe.

4. Jakie doświadczenia nie omijały tego sługi Bożego i do jakich poświęceń był gotów?

Dz 9:29 bw
Rozmawiał też i rozprawiał z hellenistami, lecz ci usiłowali go zgładzić.

Dz 20:23 bw
Prócz tego, o czym mnie Duch Święty w każdym mieście upewnia, że ​​mnie czekają więzy i uciski.

Dz 20:19 bw
I jak służyłem Panu z całą pokorą wśród łez i doświadczenie, które na mnie przychodzi z powodu zasadzek Żydów, które na mnie przychodzi z powodu zasadzek Żydów,

Rz 9: 1-3 bw
Prawdę mówię w Chrystusie nie kłamię, a poświadcza mi to sumienie w Duchu Świętym,
Że mam wielki smutek i nieustanny ból w sercu swoim.
Albowiem ja sam byłem modlić się o to, by być odłączony od Chrystusa za braci moich, krewnych moich ciała,

5. Co było głównym celem życia Pawła?

Dz 20:24 bw
Lecz o życiu moim mówić nie warto i nie przywiązuję do niego wagi, bylebym tylko dokonał biegu mego i służby, którą przyjąłem od Pana Jezusa, żeby składać świadectwo o ewangelii łaski Bożej.

2 Tm 4: 6-8 bw
Albowiem już niebawem będę złożony w ofierze, a rozstania mego z życiem nadszedł czas.
Dobry bój bojowałem, biegałem dokonałem, wiarę zachowałem;
A teraz czas mnie wieniec sprawiedliwości, który mi w owym dniu da Pan, sędzia sprawiedliwy, a nie tylko mnie, lecz i wszystkim, którzy umiłowali przyjście jego.

6. Jak bardzo był on zaangażowany w rozwój Kościoła i jego prawidłowe funkcjonowanie?

Kol 1: 24-29 bw
Teraz raduję się z cierpień, które za było znoszę i dopełniam na ciele moim niedostatku udręk Chrystusowych za ciało jego, którego jest Kościół.
Tego Kościoła sługą zostałem zgodnie z postanowieniem Boga, powziętym co do mnie ze względu na was, abym w pełni rozgłosił Słowo Boże,
Tajemnicę, zakrytą od wieków i od pokoleń, a teraz objawiona świętym jego.
Im to chciał Bóg dać poznać, jak wielkie jest między poganami bogactwo chwały tej tajemnicy, które jest Chrystus w było, nadzieja chwały.
Jego to zwiastujemy, napominając i nauczając każdego człowieka my wszelkiej mądrości, aby stawić go jako w Chrystusie Jezusie;
Nad tym też pracuję, walcząc w mocy jego, która skutecznie we mnie działa.