Bóg, Który nie ma granic cz.2

 Lekcje Biblijne 2022

Lekcja 19 ------- 07.05.2022 r.

Bóg w naszym życiu



Ps 23,1 BW 
"Psalm Dawidowy. Pan jest pasterzem moim, Niczego mi nie braknie."
1. Gdzie najbardziej Bóg pragnie przebywać?

Prz 23,26 BW 
"Synu mój, daj mi swoje serce, a twoje oczy niechaj strzegą moich dróg!"

Jr 24,7 BW 
"I dam im serce, aby mnie poznali, że Ja jestem Pan. I będą mi ludem, a Ja będę im Bogiem, bo nawrócą się do mnie całym swoim sercem."

J 14,23 BW 
"Odpowiedział Jezus i rzekł mu: Jeśli kto mnie miłuje, słowa mojego przestrzegać będzie, i Ojciec mój umiłuje go, i do niego przyjdziemy, i u niego zamieszkamy."
2. Co otrzymamy od Boga, kiedy zaprosimy Go do naszych serc?:

a. codzienną społeczność - relację z Nim

Ap 3,20 BW 
"Oto stoję u drzwi i kołaczę; jeśli ktoś usłyszy głos mój i otworzy drzwi, wstąpię do niego i będę z nim wieczerzał, a on ze mną."

b. zmiany w życiu

Ps 51,12 BW 
"Serce czyste stwórz we mnie, o Boże, A ducha prawego odnów we mnie!"

Ez 11,19.20 BW 
"Wtedy Ja dam im nowe serce i nowego ducha włożę do ich wnętrza; usunę z ich ciała serce kamienne i dam im serce mięsiste, Aby postępowali według moich przepisów, przestrzegali moich praw i wykonywali je. Wtedy będą mi ludem, a Ja będę im Bogiem."

c. motywację

Kol 3, 15-17 BW 
"A w sercach waszych niech rządzi pokój Chrystusowy, do którego też powołani jesteście w jednym ciele; a bądźcie wdzięczni. Słowo Chrystusowe niech mieszka w was obficie; we wszelkiej mądrości nauczajcie i napominajcie jedni drugich przez psalmy, hymny, pieśni duchowne, wdzięcznie śpiewając Bogu w sercach waszych; I wszystko, cokolwiek czynicie w słowie lub w uczynku, wszystko czyńcie w imieniu Pana Jezusa, dziękując przez niego Bogu Ojcu."

d. odwagę

1P 5,6-11 BW 
"Ukórzcie się więc pod mocną rękę Bożą, aby was wywyższył czasu swego. Wszelką troskę swoją złóżcie na niego, gdyż On ma o was staranie. Bądźcie trzeźwi, czuwajcie! Przeciwnik wasz, diabeł, chodzi wokoło jak lew ryczący, szukając kogo by pochłonąć. Przeciwstawcie mu się, mocni w wierze, wiedząc, że te same cierpienia są udziałem braci waszych w świecie. A Bóg wszelkiej łaski, który was powołał do wiecznej swej chwały w Chrystusie, po krótkotrwałych cierpieniach waszych, sam was do niej przysposobi, utwierdzi, umocni, na trwałym postawi gruncie. Jego jest moc na wieki wieków. Amen!"

Iz 41,10 BW 
"Nie bój się, bom Ja z tobą, nie lękaj się, bom Ja Bogiem twoim! Wzmocnię cię, a dam ci pomoc, podeprę cię prawicą sprawiedliwości swojej."

e. prowadzenie Boże

Ps 139,5 BW 
"Ogarniasz mnie z tyłu i z przodu I kładziesz na mnie rękę swoją."

Rz 8,28 BW 
"A wiemy, że Bóg współdziała we wszystkim ku dobremu z tymi, którzy Boga miłują, to jest z tymi, którzy według postanowienia jego są powołani."