Bóg, Który wie o wszystkim - cz.1

Lekcje Biblijne 2022

Lekcja 16 ------- 16.04.2022 r.

Bóg w naszym życiu



Ps 139, 3 BW "Ty wyznaczasz mi drogę i spoczynek, Wiesz dobrze o wszystkich ścieżkach moich."

1. Czy Bóg ukrywa się przed człowiekiem? 

Wj 33,20 BW 
"Nadto powiedział: Nie możesz oglądać oblicza mojego, gdyż nie może mnie człowiek oglądać i pozostać przy życiu."

Rz 1,18-20 BW 
"Albowiem gniew Boży z nieba objawia się przeciwko wszelkiej bezbożności i nieprawości ludzi, którzy przez nieprawość tłumią prawdę. Ponieważ to, co o Bogu wiedzieć można, jest dla nich jawne, gdyż Bóg im to objawił. Bo niewidzialna jego istota, to jest wiekuista jego moc i bóstwo, mogą być od stworzenia świata oglądane w dziełach i poznane umysłem, tak iż nic nie mają na swoją obronę,"

2. Wyjaśnij, dlaczego Bóg, który jest niewidzialny pragnie, abyśmy Go szukali i poznawali? 

Dz 17,26-28 BW 
"Z jednego pnia wywiódł też wszystkie narody ludzkie, aby mieszkały na całym obszarze ziemi, ustanowiwszy dla nich wyznaczone okresy czasu i granice ich zamieszkania, Żeby szukały Boga, czy go może nie wyczują i nie znajdą, bo przecież nie jest On daleko od każdego z nas. Albowiem w nim żyjemy i poruszamy się, i jesteśmy, jak to i niektórzy z waszych poetów powiedzieli: Z jego bowiem rodu jesteśmy."

J 17,3 BW 
"A to jest żywot wieczny, aby poznali ciebie, jedynego prawdziwego Boga i Jezusa Chrystusa, którego posłałeś."

Oz 4,6 I cz. BW 
"Lud mój ginie, gdyż brak mu poznania;

Oz 6,3.6 BW 
"Starajmy się więc poznać, usilnie poznać Pana; że go znajdziemy, pewne jest jak zorza poranna, i przyjdzie do nas jak deszcz, jak późny deszcz, który zrasza ziemię! 
Gdyż miłości chcę, a nie ofiary, i poznania Boga, nie całopaleń."

Uwaga: Z powodu grzechu człowieka, Bóg jest dla nas niewidzialny, lecz pragnie, aby być poznanym w Jego naturze i działaniu. Na kartach Biblii znajdujemy ważne informacje o Bogu. Ta księga jest jedynym uwierzytelnionym przez Stwórcę źródłem prawdy. Słowo Boże pozwala nam na poznanie istoty Boga i otwiera drogę do życia wiecznego w Królestwie Niebieskim.

3. Jakie znaczenie dla nas ma odkrycie prawdy, że Bóg jest wszechwiedzący? 

Hbr 4,13 BW 
"I nie ma stworzenia, które by się mogło ukryć przed nim, przeciwnie, wszystko jest obnażone i odsłonięte przed oczami tego, przed którym musimy zdać sprawę."

Jr 23,24 BW 
"Czy zdoła się kto ukryć w kryjówkach, abym Ja go nie widział? - mówi Pan. Czy to nie Ja wypełniam niebo i ziemię? - mówi Pan."

4. Do jakiego stopnia Bóg zna człowieka? 

Ps 139,1-3 BW 
"Panie, zbadałeś mnie i znasz. Ty wiesz, kiedy siedzę i kiedy wstaję, Rozumiesz myśl moją z daleka. Ty wyznaczasz mi drogę i spoczynek, Wiesz dobrze o wszystkich ścieżkach moich."

Mt 10,30 BW 
"Nawet wasze włosy na głowie wszystkie są policzone."

Uwaga: Bóg zna każdy ruch, myśl, działanie, intencję, modlitwę, marzenie, ukryte pragnienie. Wie co za chwilę powiemy, jakich użyjemy słów, zna poziom naszego gniewu (1 Mjż 4,6-7), zna też każdą obawę i strach.

Do uwagi:

„I rzekł Pan do Kaina: Czemu się gniewasz i czemu zasępiło się twoje oblicze?
Wszak byłoby pogodne, gdybyś czynił dobrze, a jeśli nie będziesz czynił dobrze, u drzwi czyha grzech. Kusi cię, lecz ty masz nad nim panować.” (1 Mjż 4,6-7 BW).

5. Jakie myśli towarzyszyły psalmiście Dawidowi, kiedy uświadomił sobie wszechwiedzę Boga? 

Ps 139,5-6 BW 
"Ogarniasz mnie z tyłu i z przodu I kładziesz na mnie rękę swoją. Zbyt cudowna jest dla mnie ta wiedza, Zbyt wzniosła, bym ją pojął."

Uwaga: Jeśli Ktoś tak wielki i potężny, jak Bóg obserwuje mnie, to oznacza że: „jestem naprawdę kimś ważnym dla Boga. A Bóg, który jest tak troskliwy, jest Bogiem, którego pragnę!” 

6. Określ, co czujesz, gdy myślisz o Bogu, „który wie wszystko”?