Powołani do służby

Lekcja 19 ------- 09.05.2020 r.
Przygotowanie do służby w Kościele


Tekst pamięciowy :

2Kor 5:18 bw
A wszystko to jest z Boga, który nas pojednał z sobą przez Chrystusa i poruczył nam służbę pojednania,

1. Kto powołał nas do służby w dziele Pańskim?

2Kor 5:18-21 bw
A wszystko to jest z Boga, który nas pojednał z sobą przez Chrystusa i poruczył nam służbę pojednania, To znaczy, że Bóg w Chrystusie świat z sobą pojednał, nie zaliczając im ich upadków, i powierzył nam słowo pojednania.
Dlatego w miejsce Chrystusa poselstwo sprawujemy, jak gdyby przez nas Bóg upominał; w miejsce Chrystusa prosimy: Pojednajcie się z Bogiem.
On tego, który nie znał grzechu, za nas grzechem uczynił, abyśmy w nim stali się sprawiedliwością Bożą.

Mt 28:18-20 bw
A Jezus przystąpiwszy, rzekł do nich te słowa: Dana mi jest wszelka moc na niebie i na ziemi.
Idźcie tedy i czyńcie uczniami wszystkie narody, chrzcząc je w imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego, Ucząc je przestrzegać wszystkie go, co wam przykazałem.
A oto Ja jestem z wami po wszystkie dni aż do skończenia świata.

2. Jakie znaczenie ma służba dla współwierzących i niewierzących?

Mk 16:15-16 bw
I rzekł im: Idąc na cały świat, głoście ewangelię wszystkiemu stworzeniu.
Kto uwierzy i ochrzczony zostanie, będzie zbawiony, ale kto nie uwierzy, będzie potępiony.

Ef 4:10-16 bw
Ten, który zstąpił, to ten sam, co i wstąpił wysoko ponad wszystkie niebiosa, aby napełnić wszystko.
I On ustanowił jednych apostołami, drugich prorokami, innych ewangelistami, a innych pasterzami i nauczycielami, Aby przygotować świętych do dzieła posługiwania, do budowania ciała Chrystusowego, Aż dojdziemy wszyscy do jedności wiary i poznania Syna Bożego, do męskiej doskonałości, i dorośniemy do wymiarów pełni Chrystusowej, Abyśmy już nie byli dziećmi, miotanymi i unoszonymi lada wiatrem nauki przez oszustwo ludzkie i przez podstęp, prowadzący na bezdroża błędu, Lecz abyśmy, będąc szczerymi w miłości, wzrastali pod każdym względem w niego, który jest Głową, w Chrystusa, Z którego całe ciało spojone i związane przez wszystkie wzajemnie się zasilające stawy, według zgodnego z przeznaczeniem działania każdego poszczególnego członka, rośnie i buduje siebie samo w miłości.

3. Co powoduje, że czasem słabniemy w naszej służbie?

Ml 3:14-15 bw
Mówiliście tak: Próżna to rzecz służyć Bogu! I jaki pożytek z tego, że przestrzegamy jego przykazań i że chodzimy w pokutnej szacie przed Panem Zastępów? My uważamy raczej zuchwałych za szczęśliwych, gdyż powodzi im się dobrze, chociaż bezbożnie postępują, a nawet kuszenie Boga uchodzi im bezkarnie.

Ps 73:2-5 bw
Co do mnie — omal nie potknęły się nogi moje, Omal nie pośliznęły się kroki moje, Bo zazdrościłem zuchwałym, Widząc pomyślność bezbożnych.
Albowiem nie mają żadnych utrapień, Zdrowe i krzepkie jest ich ciało.
Znoju śmiertelników nie doznają I nie spadają na nich ciosy, Jak na innych ludzi.

Hi 21:7-14 bw
Dlaczego bezbożni zachowują życie, starzeją się, a nawet nabierają siły? Ich potomstwo jest trwałe wokoło nich i na ich oczach rozwijają się ich latorośle.
Ich domy są bezpieczne, wolne od strachu i nie smaga ich rózga Boża.
Ich byk pokrywa ze skutkiem, ich krowa łatwo się cieli i nie roni.
Wypuszczają jak trzody owiec swoich chłopców, a ich dziatki hasają.
Śpiewają głośno przy wtórze bębenków i cytry i weselą się przy dźwięku fletu.
W dobrobycie spędzają swoje dni i w pokoju schodzą do krainy umarłych.
A przecie mówią do Boga: Odstąp od nas, nie chcemy znać twoich dróg!

4. Co jeszcze może nas osłabić w służbie Bogu?

Mt 24:12 bw
A ponieważ bezprawie się rozmnoży, przeto miłość wielu oziębnie.

5. Jakiej odpowiedzi udziela Bóg wszystkim tym, którzy Mu wiernie służą?

Ml 3:16-18 bw
Tak to mówili między sobą ci, którzy boją się Pana, a Pan uważał i słyszał to.
I tak została spisana przed nim księga pamiątkowa dla tych, którzy boją się Pana i czczą jego imię.
Będą moją własnością— mówi Pan Zastępów — w dniu, który Ja przygotowuję, i oszczędzę ich, jak ktoś oszczędza swojego syna, który mu służy.
Wtedy znowu dostrzeżecie różnicę między sprawiedliwym a bezbożnym, między tym, kto Bogu służy, a tym, kto mu nie służy.

6. Jaki przykład służby pozostawił Pan Jezus swoim naśladowcom?

J 13:4-5.12-15 bw
Wstał od wieczerzy, złożył szaty, a wziąwszy prześcieradło, przepasał się.
Potem nalał wody do misy i począł umywać nogi uczniów i wycierać prześcieradłem, którym był przepasany. Gdy więc umył nogi ich i przywdział szaty swoje, i znów usiadł, rzekł do nich: Czy wiecie, co wam uczyniłem? Wy nazywacie mnie Nauczycielem i Panem, i słusznie mówicie, bo jestem nim.
Jeśli tedy Ja, Pan i Nauczyciel, umyłem nogi wasze, i wy winniście sobie nawzajem umywać nogi.
Albowiem dałem wam przykład, byście i wy czynili, jak Ja wam uczyniłem.