O co się modlić?

 Lekcja 10 ------ 09.03.2019 r.




1. W jaki sposób modlił się Pan Jezus? Czy uczniowie nie potrafili się modlić?
 Łk 11:1 bw
A gdy On w pewnym miejscu i modlił się i zakończył modlitwę, ktoś z jego uczniów rzekł do niego: Panie, naucz nas modlić się, jak i Jan nauczył uczniów swoich.

2. Wymień siedem próśb zawartych w modlitwie? Czego dotyczą prośby? W jakiej kolejności zostały zapisane?

 Łk 11:2-4 bw
Wtedy rzekł do nich: Gdy się modlicie, mówcie: Ojcze nasz, któryś jest w niebie, święć się imię twoje, przyjdź Królestwo twoje, Bądź wola twoja, jak w niebie tak i na ziemi, chleba naszego powszedniego daj nam na każdy dzień, I odpuść nam grzechy nasze, albowiem i my odpuszczamy każdemu winowajcy swemu, i nie wódź nas na pokuszenie, ale nas zbaw ode złego.

3. W jaki sposób Zbawiciel przekonywał uczniów o skuteczności modlitwy?

 Łk 11:5-10 bw
I rzekł do nich: Któż z was, mając przyjaciela, pójdzie do niego o północy powie mu: Przyjacielu, pożycz mi trzy chleby, Albowiem przyjaciel mój przybył do mnie, będąc w podróży, a nie mam mu co podać.
A tamten z mieszkania odpowie mu: Nie naprzykrzaj mi się, drzwi już są zamknięte, dzieci moje są ze mną w łóżku, nie mogę wstać i dać ci.
Powiadam wam, jeśli nawet nie dlatego wstanie i da mu, że jest jego przyjacielem, to dla natręctwa jego wstanie i da mu, ile potrzebuje.
A Ja wam powiadam: Proście, a będzie wam dane; szukajcie, a znajdziecie; kołaczcie, a otworzą wam.
Każdy bowiem, kto prosi, otrzymuje, a kto szuka, znajduje, a kto kołacze, temu otworzą.

4. Do kogo Pan Jezus porównał modlącego się i Boga, którego wysłuchuje?

 Łk 11:11-12 bw
Gdzież jest taki ojciec pośród was, który, gdy syn będzie go prosił o chleb, da mu kamień? Albo gdy będzie go prosił o rybę, da mu zamiast ryby węża? Albo gdy będzie go prosił o jajo, da mu skorpiona?

5. Co Pan Jezus gwarantuje tym, którzy zwracają się w modlitwach do Ojca Niebieskiego?

Łk 11:13 bw
Jeśli więc wy, którzy jesteście źli, umiecie dobre dary dawać dzieciom swoim, o ileż bardziej Ojciec niebieski da Ducha Świętego tym, którzy go proszą.

6. Z jakimi potrzebami zwracasz się do Boga w modlitwach? Ile z nich dotyczy potrzeb ziemskich, a ile duchowych?